Dagens Crazy-MakeUp ♥ Anna

Jag ska göra på ett annat sätt än Stina. Jag har gjort nummer på färgerna
i ordning så jag inte behöver göra som Stina "Nu tar jag färg nummer 10.."
utan jag tar nummer ett först och sedan nummer två osv.



Använder mig av Stinas palett som jag fått låna.



Allra först lägger jag min primer över hela ögonlocket från Isadora,
köpt på Åhléns.





Jag börjar då med att lägga primer över hela ögonlocket och sätter en
tejpbit vid ögat för att få ett rakt streck med ögonskuggorna.



Sedan lägger jag den gröna skuggan över hela ögongloben.



Dålig bild! Men sedan lägger jag än röd skugga med rosa underton
som en liten vinge.



Nu suddar jag jag den rödaskuggan uppåt med en orange ögonskugga.



Som man ser så lägger jag en gul ögonskugga lite närmare näsryggen.
Jag har också lagt en skimmrande grön ögonskugga ovanpå den matta
gröna. Den skimmrande skuggan kommer från min viva la diva palette.



Nu lägger jag en blå ögonskugga som eyeliner både på övre och undre
fransraden. Sedan drar jag bort tejpen. Lägger också highlighter vid
ögonvrån och uppe under ögonbrynet.



Nu har jag lagt vit eyeliner på vattenlinjen och tagit maskara.
Extra mycket på underfranarna för en cool effekt.



Färdigt! Om man vill så kan man fylla i med lite till färg om det fattas.



Hela ansiktet! Har ingen bas, men jag tog lite rött läppglans på
läpparna coh lite vit ögonskugga på amorbågen.



Det var det här vi höll på med igår kväll. Bara för att ha lite kul. Ja skulle inte riktigt gå ut med detta på stan om man säger så. haha, men vi hörs senare. Kanske lägger upp vad jag använde för smink idag eller ngt. Vi får se!


Kommentarer
Postat av: ellen// fotoblogg

rooooligt meed tape!

2011-03-03 @ 19:20:11
URL: http://ellendaily.blogg.se/
Postat av: Dessi

men din heta unge! sluta vara så het! :O

2011-03-03 @ 22:00:25
URL: http://decemberfoto.blogg.se/
Postat av: Linnea

Skit snyggt!



Eran blogg är så bra, uppdatera oftare!

2011-03-04 @ 17:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback