Dagens Crazy-MakeUp ♥ Stina



Jag har använt mej av, min smink palett med 88 färger. Rekomenderas! :)



Under använder jag Annas primer, från Isadora! :)







Jag börjar med att läga färg nr 1 utanför ögongloben, utan att sudda ut.



Lägg sedan färg nummer 2. och 3. och försök att få det så "ihop smelt"
som möjligt med den röda färgen, utan att sudda ut färgerna.



Lägg sedan färg 4. och 5. inåt mot slutet av ögat, sätt en liten bit tejp
på sidan av ögat.



Lägg sedan färg nr 8. underögonbrynet, utan att sudda, ta inte dom
andra färgerna (dom röda tonerna) längst ner mot ögonfransarna utan
låt det vara ett litet mellan rum som du ser att det är på bilden.



(Dålig bild..) Lägg sedan färg nr 7. precis över tejpen och sudda inte.



Lägg sedan färg nr 6. som "eyeliner". Lägg den längs fransraden men
inte längre in än den mellan oranga färgen.



Lägg färg nr 10. över hela ögonlocket och se till att det inte kommer över
det blåa elr det röda/oranga.



Lägg sedan färg nr 10. och nr 1. under ögat och sudda tillsammans. Se
till att det inte kommer ögonskugga över långt ner.



Fyll sedan på med pigment och ögonskugga så det blir skarpare.
Sedan la jag till lite eyeliner prickar på ena ögat bara för skojsskull. :)



Så här ser det ut när det är klart.



Ps. FULA ÖGONBRYN.







Ps. Jag har ingen bas, så det ser lite små roligt ut. Haha! :)



Så, detta var det jag gjorde igår kväll med Anna. Anna har också gjort en sminkning som hon snart lägger upp. Blev väl helt okej nöjd, gjorde det för skojsskull.. Haha, hade liksom på mej pjamas och hela skiten. Men jaa, nu ska vi snart bowla med några kompisar. Hoppas ni gillade det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback